Zmiany mające na celu zmniejszenie wypadków w transporcie drogowym

W coraz większym zakresie ustawodawca w Polsce, ale także w krajach europejskich zastanawiają się nad zmianami, które miałyby na celu zmniejszenie w tym względzie ilości wypadków z jakimi spotkać się możemy na drogach. Na pewno wynika to z faktu rosnących kosztów, jakie ponoszone są w tym względzie zwłaszcza na publiczną służbę zdrowia, jeśli idzie o leczenie urazów wynikających z kolizji i wypadków na drogach. Na pewno rozważana próba zwiększenia restrykcji, jeśli ilość alkoholu jaką można spożyć, by móc wsiąść do samochodu nie jest rozwiązaniem, które w jakikolwiek sposób mogłoby tą sytuację naprawić. Oczywiście człowiek pijany, który przekracza normę promila w swoim organizmie na pewno nie będzie miał możliwości poruszania się autem w ten sam sposób, jak człowiek trzeźwy, jednak na pewno, co pokazuje limit angielski, czy niemiecki. Restrykcje w tym względzie jakie na przykład obowiązują w Polsce nie są w żadnym punkcie skutecznym sposobem eliminacji ilości wypadków. Jak się okazuje mimo, tak restrykcyjnych przepisów w tym względzie w Polsce ilość wypadków na drogach nie jest mniejsza, niż we wspomnianych wyżej krajach, a nawet wyniki są znacznie bardziej zatrważające, zwłaszcza jeśli idzie o ilość śmiertelnych wypadków. Jak, więc widać ustawodawstwo europejskie po raz kolejny w tym punkcie idzie w kierunku, który w luzy sposób diagnozuje problem związany z rozwojem rynku motoryzacyjnego i ruchu drogowego.

Niestety prawo zawsze nie nadąża za zmianami, jakie następują w wyniku naturalnego rozwoju jaki między innymi związany jest z rozwojem technologii. W takiej sytuacji również zmiany mają dotyczyć możliwości uzyskiwania prawa jazdy, gdzie konieczne będzie okres karencji po jego uzyskaniu, w którym kierowca będzie szczególnie sprawdzany. Dodatkowo zamierza się wprowadzić czasowość uzyskiwanych praw jazdy. Jednak na pewno w tym względzie można będzie się mocno zdziwić, gdy okaże się że ilość wypadków w statystykach wcale nie spada. Do momentu, gdy nie postawi się na odpowiednią edukację, jeśli idzie o zachowanie na drogach nawet ograniczenia w możliwej prędkości samochodów niewiele w tym względzie pomogą.

 

Napisz odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby móc komentować.


Kontakt
Ankieta

Jaki preferujesz transport?

Wyniki

Loading ... Loading ...
Archiwum
  • December 2017
  • December 2016
  • November 2016
  • October 2016
  • October 2015
  • April 2015
  • March 2015
  • February 2015
  • January 2015
  • September 2014
  • August 2014
  • June 2014
  • May 2014
  • April 2014
  • September 2013
  • August 2013
  • July 2013
  • June 2013
  • May 2013
  • April 2013
  • March 2013
  • March 2012
  • February 2012
  • January 2012
  • December 2011
  • November 2011
  • October 2011
  • September 2011
  • August 2011
  • July 2011
  • June 2011
  • May 2011
  • Perspektywy rozwoju transportu motoryzacyjnego
    Transport to jedna z tych dziedzin życia, która w poprzednim wieku przeżyła niezwykły wręcz rozwój, choć łatwo zauważyć, iż zwłaszcza pod koniec wieku tempo tego postępu zdecydowanie zwolniło. Na pewno z dzisiejszej perspektywy ciężko sobie wyobrazić, iż jeszcze sto lat temu na ulicach miast znajdowało się mnóstwo bryczek, powozów i koni, a samochód był czymś wyjątkowym. Obecnie zdecydowanie to właśnie samochody stały się podstawową formą poruszania się w tym względzie dystansując między innymi kolej, która wiodła w tym względzie prym, zwłaszcza na długich trasach właśnie na początku zeszłego wieku. W związku z tym zastanawiając się nad perspektywami rozwoju, jaki stoi przed transportem dotyczącym sfery motoryzacji na pewno warto spojrzeć, także wstecz, by zobaczyć kamienie milowe, jakie stały się podstawą jego rozwoju. Na pewno na pierwszym miejscu należy umieścić możliwości jakie pojawiły się w sferze produkcji, gdy zaczęto na szeroką skalę wykorzystywać w produkcji pojazdów taśmę produkcyjną, która oczywiście dała możliwości znacznego wzrostu ilości aut jakie można było wypuścić na rynek. Jednocześnie zdecydowanie zmalały, także koszty jednostkowe poszczególnych marek samochodów. Na pierwszym miejsce należy wśród owych kamieni milowych stawiać wykorzystanie produkcji milowej, ale nie należy zapominać również o tym, że między innymi Henry Ford, ale także General Motors, a następnie japońskie organizacje takie, jak Toyota, czy Honda były prekursorami rozwiązań związanych z odpowiednim wykorzystaniem zasobów ludzkich. W tym względzie należy zwrócić uwagę zarówno na kwestie dotyczące jakości i efektywności pracy, ale także te związane z wykorzystaniem potencjału pracowników, czy też zwróceniem uwagi na sferę prywatną, jako ważne ogniwo decydujące o sposobie podejścia pracowników do pracy. Rozwiązania, które pojawiły się właśnie w organizacjach zajmujących się przemysłem motoryzacyjnym przeniosły się oczywiście ze względu na swoją skuteczność, także na inne przedsiębiorstwa.
    Patrząc, jednak na bardziej bliskie nam czasy warto zwrócić uwagę na to, że przemysł motoryzacyjny skupił się w znacznym stopniu na poszukiwaniu tańszych rozwiązań, jeśli idzie o wykorzystywane paliwa, a także zwrócił szczególną uwagę na bezpieczeństwo podczas poruszania się po drogach. Transport motoryzacyjny na pewno nadal będzie kierował swoją uwagę w te sfery, jednak na pewno kolejnymi milowymi krokami w jego rozwoju będzie w mniejszym stopniu to, jakie rozwiązania pojawią się w infrastrukturze drogowej, która niestety jest droga, co powoduje, że szanse na większe inwestycje w nią wydają się małe. W związku z tym należy raczej kierować swoje myśli w takie sfery, jak robotyka, komputeryzacja oraz poszukiwanie nowych technologii dotyczących paliwa. Nowe rozwiązania na tych polach są w stanie dać szansę znacznego uniezależnienia pojazdów od wykorzystywania drogich paliw kopalnych. Natomiast wykorzystanie w szerszym zakresie automatyki w pracy samochodów, ale także nowoczesnych procesorów jest w stanie uniezależnić poruszanie się tych pojazdów od człowieka i zwiększyć bezpieczeństwo na drogach.