Historia Forda

Henry Ford znalazł rzecz jasna wielu naśladowców. Pojawiły się popularne modele innych firm. Opel, Mercedes, HAG i innych. Zaczął się intensywny rozwój motoryzacji. Pojawiały się samochody, o odmiennym od tych pierwszych wyglądzie, przypominające te, które znamy od lat. Należy dodać iż oczywiście motoryzacja z tamtych lat, nie kończyła się na autach osobowych. W tamtych latach pojawiło się wiele konstrukcji typu samochody dostawcze, ciężarowe, czy sportowe.

Rozwój wielkoseryjnej produkcji, samochodów widoczny już przed wojną, nastąpił w latach 40-tych XIX  wieku. Wtedy to, samochód, stał się dobrem dostępnym i polecanym. W Europie prym w produkcji aut wiodły Niemcy i Francja. To właśnie w tym pierwszym kraju powstał projekt auta dla ludu, czyli popularnego Volkswagena Garbusa, produkowanego przez dziesięciolecia w wielu miejscach na świecie – nie tylko w Niemczech. Najbardziej znaną marką francuską był wtedy Citroen – trudno tu wyróżniać konkretny model, ponieważ powstawało ich wiele. Wszystkie cieszyły się spora popularnością, największą chyba jednak model 2CV, zwany popularnie kaczką.

Napisz odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby móc komentować.


Kontakt
Ankieta

Jaki preferujesz transport?

Wyniki

Loading ... Loading ...
Archiwum
  • December 2017
  • December 2016
  • November 2016
  • October 2016
  • October 2015
  • April 2015
  • March 2015
  • February 2015
  • January 2015
  • September 2014
  • August 2014
  • June 2014
  • May 2014
  • April 2014
  • September 2013
  • August 2013
  • July 2013
  • June 2013
  • May 2013
  • April 2013
  • March 2013
  • March 2012
  • February 2012
  • January 2012
  • December 2011
  • November 2011
  • October 2011
  • September 2011
  • August 2011
  • July 2011
  • June 2011
  • May 2011
  • Perspektywy rozwoju transportu motoryzacyjnego
    Transport to jedna z tych dziedzin życia, która w poprzednim wieku przeżyła niezwykły wręcz rozwój, choć łatwo zauważyć, iż zwłaszcza pod koniec wieku tempo tego postępu zdecydowanie zwolniło. Na pewno z dzisiejszej perspektywy ciężko sobie wyobrazić, iż jeszcze sto lat temu na ulicach miast znajdowało się mnóstwo bryczek, powozów i koni, a samochód był czymś wyjątkowym. Obecnie zdecydowanie to właśnie samochody stały się podstawową formą poruszania się w tym względzie dystansując między innymi kolej, która wiodła w tym względzie prym, zwłaszcza na długich trasach właśnie na początku zeszłego wieku. W związku z tym zastanawiając się nad perspektywami rozwoju, jaki stoi przed transportem dotyczącym sfery motoryzacji na pewno warto spojrzeć, także wstecz, by zobaczyć kamienie milowe, jakie stały się podstawą jego rozwoju. Na pewno na pierwszym miejscu należy umieścić możliwości jakie pojawiły się w sferze produkcji, gdy zaczęto na szeroką skalę wykorzystywać w produkcji pojazdów taśmę produkcyjną, która oczywiście dała możliwości znacznego wzrostu ilości aut jakie można było wypuścić na rynek. Jednocześnie zdecydowanie zmalały, także koszty jednostkowe poszczególnych marek samochodów. Na pierwszym miejsce należy wśród owych kamieni milowych stawiać wykorzystanie produkcji milowej, ale nie należy zapominać również o tym, że między innymi Henry Ford, ale także General Motors, a następnie japońskie organizacje takie, jak Toyota, czy Honda były prekursorami rozwiązań związanych z odpowiednim wykorzystaniem zasobów ludzkich. W tym względzie należy zwrócić uwagę zarówno na kwestie dotyczące jakości i efektywności pracy, ale także te związane z wykorzystaniem potencjału pracowników, czy też zwróceniem uwagi na sferę prywatną, jako ważne ogniwo decydujące o sposobie podejścia pracowników do pracy. Rozwiązania, które pojawiły się właśnie w organizacjach zajmujących się przemysłem motoryzacyjnym przeniosły się oczywiście ze względu na swoją skuteczność, także na inne przedsiębiorstwa.
    Patrząc, jednak na bardziej bliskie nam czasy warto zwrócić uwagę na to, że przemysł motoryzacyjny skupił się w znacznym stopniu na poszukiwaniu tańszych rozwiązań, jeśli idzie o wykorzystywane paliwa, a także zwrócił szczególną uwagę na bezpieczeństwo podczas poruszania się po drogach. Transport motoryzacyjny na pewno nadal będzie kierował swoją uwagę w te sfery, jednak na pewno kolejnymi milowymi krokami w jego rozwoju będzie w mniejszym stopniu to, jakie rozwiązania pojawią się w infrastrukturze drogowej, która niestety jest droga, co powoduje, że szanse na większe inwestycje w nią wydają się małe. W związku z tym należy raczej kierować swoje myśli w takie sfery, jak robotyka, komputeryzacja oraz poszukiwanie nowych technologii dotyczących paliwa. Nowe rozwiązania na tych polach są w stanie dać szansę znacznego uniezależnienia pojazdów od wykorzystywania drogich paliw kopalnych. Natomiast wykorzystanie w szerszym zakresie automatyki w pracy samochodów, ale także nowoczesnych procesorów jest w stanie uniezależnić poruszanie się tych pojazdów od człowieka i zwiększyć bezpieczeństwo na drogach.